BADANIE WŁAŚCIWOŚCI ŚNIEGU.

BADANIE WŁAŚCIWOŚCI ŚNIEGU.

Z samego rana, do przedszkola, zostały przyniesione dwie miseczki, po brzegi wypełnione śniegiem. Dzieci opisywały właściwości fizyczne śniegu: wygląd, kolor, zapach a poprzez dotyk sprawdzały czy śnieg jest ciepły czy zimny. Każde dziecko trzymało w rączce małą kuleczkę śniegu i obserwowało, co się stanie. Miseczki odłożyliśmy na czas zabaw dowolnych na parapet. Po godzinie dzieci zaobserwowały, że śnieg zmienił się w wodę, jednak wody było znacznie mniej aniżeli śniegu. Poprzez zabawę badawczą, dzieci próbowały odpowiedzieć na pytania:  W co zmieni się śnieg przyniesiony do przedszkola? Dlaczego śnieg zmienił się w wodę?  Dlaczego śniegu było więcej od wody, która po nim została? Przedszkolacy przekonali się również, że biały, puszysty śnieg nie koniecznie jest czysty. Dlatego zajadanie śniegu i sopli, to nie najlepszy pomysł.

Sylwia Begale